September 10, 2018

Please reload

Recent Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Featured Posts

Cum facem inovatie in HR prin Design Thinking? (partea 2 din 2)

October 29, 2016

 

In postul anterior am descris primul pas pe care am putea sa il facem prin Design Thinking atunci cand cautam sa cream un nou proces de recrutare si integrare a noilor angajati pentru o companie care are probleme in a atrage candidati, ii pierde pe parcursul procesului de recrutare sau chiar in primele 3 luni de la angajare. In acest post voi descrie pe scurt pasii 2-4, respectiv Ideatia, Reflectia si Implementarea.

 

2. Ideatia

Pe parcursul perioadei de exploarare, echipa deja a acumulat foarte multe idei. Ideatia este momentul mult asteptat, cand putem in sfarsit sa fim creativi. Pornind de la oportunitatile identificate anterior generam idei. Cat mai multe idei. Acesta este spatiul in care incercam sa exploram cat mai multe posibilitati, sa ne punem intrebari de tipul "Cum ar fi daca"?

 

Nu incercam sa reducem greselile ci dimpotriva, sa gresim cat mai mult. Important este gresim cat mai devreme in proces ca sa putem incorpora ceea ce am invatat. In acest proces putem ajunge si la 500 de idei.

 

3. Reflectia

Urmeaza o faza de convergenta in care selectam cateva idei pe care le descriem sub forma unui concept de serviciu. Este momentul in care pregatim idea pentru a genera o viziune in mintea clientului. Vom folosi descrieri de serviciu, benzi desenate, colaje de fotografii, prototipuri sau simulari ale interactiunii cu clientul. Cautam feedback-ul clientului: Isi recunoaste nevoia pe care incearca sa o rezolve noastra? Intelege conceptul? Este atractiv serviciul pentru el? Il va alege?

Cu feedback-ul primit direct de la client in aceasta etapa adesea ne reintoarcem la pasul 2. Ajustam conceptele. Cautam altele noi. Acesti pasi creatie-reflectie vor fi executati de cateva ori pana cand echipa va fi multumita cu rezultatul.

 

La fel ca in faza de Explorare, in Reflectie avem nevoie de clienti. Eu refuz orice proiect de inovatie in care organizatia nu doreste sa isi implice clientii in proces.  Nu cred ca este posibil sa creezi ceva cu adevarat inovator fara a studia, interactiona sau testa cu clientii ideile tale.

 

4. Implemetarea

Orice implementare a unui nou concept necesita schimbare. Pentru a initia procesul de schimbare avem nevoie de o comunicare clara a conceptului care sa includa si aspectele emotionale ale serviciului - experienta totala pe care dorim sa o oferim clientului. Nu vom uita sa includem angajatii care sunt implicati in serviciul respectiv. Vom face un “service blueprint” si vom ajuta echipa sa documenteze conceptul in forma acceptata de organizatie: business case, proiect etc.

Un facilitator experimentat va stii sa implice pe parcursul proiectului pe o parte din cei care vor decide asupra implemtarii noii idei astfel incat, riscul respingerii acesteia sa fie minimizat.

Un proces de Design Thinking este unul complex. Pe langa necesitatea unui facilitator care sa ghideze echipa in acest proces, organizatia trebuie sa isi doreasca sa exploreze cu adevarat noi oportunitati si sa fie gata sa experimenteze si sa invete din fiecare pas. Cheia este sa facem pasi mici, sa incercam, sa rafinam, sa invatam pe parcurs si sa gasim modalitati de a construi mai departe. Sa ne pastram optimismul si voia buna. Insa este poate singurul mod in care, prin “reverse engineering”, construim procese, servicii, produse care sa fie cu adevarat centrate pe client.

 

Daca doriti sa aflati mai multe despre Design Thinking, nu ezitati sa ma contactati la magda@ropotanconsulting.ro

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square